Mõtlesin, et võiks siia muude asjade hulgas, mis kunagi ilmuvad, kirja panna veidi enda ja mootorratta tegemisi.

5.04.2005
38 400 km
Olles jõudnud Viljandisse, arvasin, et oleks mõttekas installeerida soojendusega käepidemed. Viis päeva varem olin ostnud ühed, mis pidid tõstma sõidumugavust vähemalt 27 palli. Saksakeelses paigaldusjuhendis oli terve esimene punkt pühendatud ainult sellele, kuidas vanu käepidemekumme eemaldada. Mõtlesin, et mis saab selles nii keerulist olla...
Umbes napp pool tundi enne päikese loojumist astusime siis Tarmoga õue, et kõik kähku ära teha. Vanade kummide eemaldamiseks ei olnud vaja ei vett ega seebivett, mida õpetuses soovitati. Uued aga nii libedalt peale ei läinud - vasak peaaegu, parem ainult veidi. Egas midagi, tegelesime siis veidi seebitamisega, mille tulemusena õnnestus vasak pide õigele kohale saada ja parem poole peale täiesti kinni kiiluda. Edasine tund möödus luhtunud üritustega seda sealt jälle kätte saada. Proovisime veega seepi õigemasse kohta juhtida, aga ei midagi - ainult ise olime hästi sisse seebitatud. Tarmo tahtis kogunisti gaasitrosse lahti lasta, et siis toas asjaga tegeleda. Ma vaatasin seda õudusega pealt ja lootsin, et ehk jääb ratas ikka terveks... Siis tuli korraga mõte, et laseks äkki voolu sisse - käepide läheb soojaks, ehk paisub veidi, plastmassid veidi pehmemaks ja äkki saab kätte... Selleks hetkeks tegutsesime juba mõnda aega käsikaudu või siis kaugelt eemalt paistva tänavalaterna valgusel. Vähemalt juhtmete ühendamine läks lihtsalt ja käepidemetest oli jahedal õhtul lausa lust kinni hoida või siis sikutada, mida me jälle tegema hakkasime. Ja tuligi ära lõpuks :) Nüüd siis vaibanoaga alumisel plastmassil sooned pealt maha, seebi asemel masinaõliga kokku ja pide peale. Nii lihtne see siis oligi - ainult kaks tundi pimedas tegutsemist. Ok, juhtmed tuleb veel ära paigutada ja lülitile koht leida, aga kui keeruline seegi olla saab :)

14.05.2005
39 500 km
Asukoht: Tarmo pool. Tegevus: tsikli üldine kontroll + kavalate vigurite meisterdamine.
Alustasime vist esihargist, kust sai õli ja vedrud välja ning pärast vastupidises järjekorras tagasi jälle. Lisasime veel pisikesed puksid tänu millele enam igas augus amordid kolksti põhja ei käi :) Vahetatud sai pidurivedelik nii taga kui ees. Klapivahesid kontrollides avastasime, et mu rattal on neli küünalt ja kuus klappi - kõik normis. Uus jahutusvedelik sai kah sisse.
Tegelikult oli kõik eelnev soojendus karburaatorite sünkroniseerimisele ja sünkronisaatori ehitusele. Viiest meetrist zoo-poest ostetud voolikust, kahest t-ühendusest ja toiduvärviga punaseks tehtud veest sai tehtud nii lahe asi, et lausa kahju oli sünkroniseerimist lõpetada. (Loodan kunagi siia mõne pildi kah lisada.) Punane vedelik õõtsus nii ilusti mootori rütmis u-kujulises voolikus :) Tarmo arutles võimaluste üle sarnast jubinat audiosüsteemiga ühendada :)
Õhtust öösse jõudsime sujuvalt kätesoojenduse lülitile sobivat kohta otsides, seda sinna monteerides ja releed vahele toppides. Istusin vist vähemalt tund aega testriga ratta juures, otsides juhet, kus süüte väljas olles poleks voolu, süüte sees olles aga oleks. Ainus koht, mille leidsin, töötas ainult siis, kui käik sees. Lõpuks otsustasime sellise koha otsimisest loobuda ja vedasime ikkagi eraldi juhtme otse süütelukust. Igatahes rõõm oli suur, kui pärast tunde kestnud meisterdamist ja natukest tinutamist, terve ratas ega aku õhku ei lennanud, vaid relee hoopis lõbusalt plõksuma hakkas :)

20-22.05.2005
40 400 km
Reedel Tormametsas enne liikuma hakkamist tundus tsikli radika alumine nurk veidi niiske. Töötava mootoriga koguni tilkus väga tosooliga sarnanevat ollust. Egas midagi, pudel vett seljakotti ja bentsuka kaudu maale lootuses seal vanaisa tööriistade ja ostetud löga abil radikas veidi pidama saada. Kuigi maandusin maale suhteliselt soriseva radiaatori ja suure aurupilve saatel, sain pärast pisikest meisterdamist olukorra jälle veidi kontrolli alla ja Peedu poole liikuma hakata.
Laupäev oli mõeldud radika tinutamiseks ja Saabi remondiks. Sündmustest veidi ette rutates olgu öeldud, et ebaõnnestusid mõlemad. Radikas andis ennast suhteliselt lihtsalt kätte. Olin enne isegi manuaali uurinud, aga kuna see kirjutas, et keera poldid lahti, siis ei saanudki ju midagi keerulist olla. Radiaator alumiiniumist, ventilaatori poolt soodud auk ribil ilutsemas. Hallides ajusoppides nagu meeles, et alumiiniumi tinutada ei saa. Telefonis Tarmo väitis jälle, et ta olevat alumiiniumist juhtmeid jootnud päris edukalt. Katsetasin. Kolb kurjaks, tina voolama... Ikaldus. Isa arvas kah, et vist ikka ei saa tinutada. Pärast mitmeid Saabi elustamise katseid olin sunnitud konstanteerima, et mul on kaks antud hetkel suhteliselt kasutut sõidukit.
Pühapäev. Õnnestus isalt auto kaubelda. Aega täpselt tund ja 15 minutit - selle ajaga vaja kuskilt vedelmetall (selline liim siis) välja otsida. Elvas oli hoolimata minu mäletamisest pood kinni, Tartu servas K-Rautas oli ainult tapeediliimi ja EPO-t, viimase pädevuses ma siiski foorumitest tulenevalt kahtlesin. Samas sain sealt peotäie toruvõtmeid tsikli standardvarustusse :) Decoras vaevalt et midagi nii spetsiifilist leidub... Ja ei leidunudki vedelmetalli, küll aga sain keemilist metalli :) Kui jätta kõrvale seik, et segasin esimese hooga liiga suure koguse seda liimi ja enamus jäi üle, siis midagi eriti põnevat enam ei toimunudki. Sain radika pidama :)